Тэма: Перыядычны закон і перыядычная сістэма хімічных элементаў Д.І. Мендзялеева на аснове будовы атамаў. Будова рэчыва. Хімічныя рэакцыі.
Мэта:
1) Пракантраліраваць веды вучняў, зрабіць прагноз на далейшую работу па ліквідацыі прабелаў у ведах.
2) Забяспечыць сістэматызацыю і абагульненне ведаў вучняў па вывучаных тэмах, садзейнічаць развіццю ўменняў аналізаваць, рабіць вывады і абагульненні.
3) Спрыяць выхаванню пачуцця адказнасці, самастойнасці ў рашэнні асабістых праблем, пачуцця ўзаемадапамогі.
Метады: Грамадскі агляд ведаў (урок кантроля і праверкі ведаў па вывучаных тэмах).
Абсталяванне: Перыядычная табліца Д.І.Мендзялеева, табліца "Растваральнасць асноў, кіслот, солей", план-характарыстыка элемента па яго палажэнню ў перыядычнай сістэме і будове атама.
НПР (HCl, H2CO4, BaCl2, Ba (NO3)2, NaOH, CuO, Fe2O3, Zn, Fe,) ф-фт, CuCl2, FeCl3, AgNO3).
НПМ (штатывы з прабіркамі, ПАГ, запалкі, спіртоўка, лыжачка).
Ход урока:
І. Хімічны дыктант: (калектыўная работа)
Віды хімічнай сувязі
Скласіфіцыраваць прачытанныя формулы злучэнняў па відах хімічнай сувязі: FeCl2, Al, N2, H2S, KBr, Na, I2, CH3OH, ZnO, HF, Ag, HCOOH, H2, Rb, H2O.
ІІ. Перыядычны закон і перыядычная сістэма хімічных элементаў, будова атама: (Індывідуальна-франтальная работа).
А) Індывідуальная работа: 2 вучні ля дошкі даюць характарыстыку Ве, Sе па іх палажэнню ў перыядычнай сістэме і будове атамаў (ураўненні рэакцый).
Б) Індывідуальная работа: 1 вучань вусна ля перыядычнай табліцы ахарактырызоўвае Сu.
В) Самастойная работа ў 2 варыянты:
1 варыянт - Rb ; 2 варыянт - As (хімічны характар злучэнняў падцвердзіць ураўненнямі рэакцый).
ІІІ. Эксперыментальная работа
Тыпы хімічных рэакцый
(групавая работа, 4 групы па 4 вучні , адзнаку атрымліваюць тры вучні)
1 група:
1)Прывесці прыклад рэакцыі па схеме "Ме + кіслата = соль + вадарод".
2) Напісаць ураўненне і саставіць электронны баланс, вызначыць акісляльнік і адноўнік.
3) Правесці дослед і пракаменціраваць адзнакі рэакцыі.
2 група:
1) Прывесці прыклад рэакцыі па схеме "аснова + кіслата = соль + вада".
2) Напісаць ураўненне ў малекулярным, іонных выглядах.
3) Правесці дослед і пракаменціраваць адзнакі рэакцыі.
3 група:
1) прывесці прыклад рэакцыі па схеме: аснова (шчолач) + соль = соль + аснова (нераств.).
2) напісаць ураўненне ў малекулярным і іонным выглядах.
3) Правесці дослед і пракаменціраваць адзнакі рэакцыі.
4 група:
1) Прывесці прыклад рэакцыі па схеме "кіслата + соль = соль + кіслата".
2) Напісаць ўраўненне ў малекулярным і іонным выглядах.
3) Правесці дослед і пракаменціраваць адзнакі рэакцый.
IV. Разліковыя задачы: (індывідуальна-франтальная работа, 2 вучня ля дошкі)
1) № 6-105; 2) № 6-114 - індывідуальныя заданні.
1 варыянт - № 6 -116;
2 варыянт - № 6 - 103.
Індывідуальныя задачы (Зборнік самастойных і кантрольных работ па хіміі Н.П.Гаўрусейка)
1) Варыянт І (в), стр. 122;
2) Варыянт ІІ (u), стр.122;
3) Варыянт ІІІ (3), стр. 38-89;
4) Варыянт І (3), стр. 38;
5) Варыянт ІІІ (2), стр. 44.
V. Конкурс кемлівых
1) Які элемент мае ў ядры 20 пратонаў? (Са, кальцый)
2) Назавіце элемент, ЛВЗ якога RH4 і на знешняй абалонцы яго 3s23р2. (Si, крэмній)
3) Чаму К у перыядычнай сістэме знаходзіцца № п/п 19 пасля Аr, хаця яго Ar (K) < Ar (Ar). (Па будове атама у К - 19 пратонаў, а ў Ar -18).
4) Знайдзіце элемент, ведаючы, што яго гідракід тыпа H2RO4 і (знаходзіцца) № пер. 4. (Se, селен).
VI. Дамашняе заданне параграф 46, паўтарыць 44-45, практыкаванні 2, 3 ст. 210-211 (7-8 балаў), даць характарыстыку 1 варыянт - Na, 2 варыянт - P (5-6 балаў), № 553 або 571 (9 балаў)
VII. Рэфлексійны тэст
1. Я даведаўся шмат новага.
2. Мне гэта спатрэбіцца ў жыцці
3. На ўроку было над чым падумаць.
4. На ўсе ўзнікшыя ў ходзе ўрока пытанні я атрымаў адказ.
5. На ўроку я працаваў добрасумленна і мэту ўрока дасягнуў.
Заўвага: Карткі з адказамі не падпісываюцца. У выпадку згоды ставіцца +.