Арганізацыя работы ў першым класе па фарміраванню здаровага ладу жыцця
Уводзіны
"Адзіная прыгажосць, якую я ведаю - гэта здароўе." Г.Гейнэ
У дзяцей слова "хворы" звязана з нечым дрэнным, непрыемным, а слова "здаровы" - з нечым радасным, добрым. Вядомы факт, што за перыяд навучання ў школе, здароўе дзяцей парушаецца. Гэта абумоўлена тым, што большасць часу вучні праводзяць, седзячы за партамі. Адсюль - парушэнне зроку, асанкі, нізкая фізічная актыўнасць.
Да здароўя дзяцей неабходна падыходзіць як да адзінства яго фізічнага, псіхічнага і духоўна-маральнага аспектаў. Аднак практыка сведчыць, што ў вучэбна-выхаваўчым працэсе асноўны ўплыў робіцца на фізічнае здароўе. На гэта накіраваны ўрокі фізкультуры, рухавыя перапынкі, фізкультхвілінкі. Значна меншая ўвага ўдзяляецца псіхічнаму і духоўна-маральнаму здароўю школьніка. Задача настаўніка пачатковых класаў - авалодаць усім арсеналам сродкаў, каб зрабіць здароўезберагальную дзейнасць максімальна эфектыўнай.
У наш час і выхавацелі, і бацькі занепакоены праблемай здароўя дзяцей. Як зрабіць так, каб дзіця было здаровым? Як накіраваць яго на тое, што патрэбна сачыць за сваім целам, сваёй скурай, берагчы вочы, вушы, зубы? Як навучыць яго выконваць рэжым дня, клапаціцца аб сне і харчаванні? Як дапамагчы малышу зберагчы сябе ў свеце, поўным небяспекі?
Галоўная задача - не ўкласці ў галаву дзіцяці суму пэўных ведаў і правіл, а дапамагчы яму задумацца аб сваім здароўі, выхоўваць у вучняў беражлівыя адносіны да ўласнага здароўя, навучыць іх асновам здаровага ладу жыцця.
З прыходам у першы клас у нашых вучняў істотна змяніўся іх рэжым дня. Школа стала для іх другім домам, у якім ёсць свае правілы і патрабаванні. Маніторынг стану здароўя першакласнікаў у 2008-2009 н.г. паказаў, што з 27 вучняў усе маюць асноўную групу здароўя па фізічнай культуры, хранічных захворванняў не выяўлена, і толькі два вучні (7,4%) прыйшлі ў школу са зрокавай паталогіяй. Першаступеннай задачай для нас, як настаўнікаў, стала захаванне і ўмацаванне здароўя нашых выхаванцаў на тым узроўні, з якім дзеці прыйшлі ў навучальную ўстанову.
З гэтай мэтай у вучэбна-выхаваўчай рабоце мы акрэслілі для сябе наступныя накірункі па фарміраванню здаровага ладу жыцця:
- санітарна- гігіенічныя навыкі;
- культура харчавання;
- бяспека жыцця і здароўя;
- фізкультура і спорт;
- псіхалагічны клімат і здароўе;
- рэжым дня першакласніка.
Усе гэтыя накірункі мы аб'ядналі ў адзіны праект пад назвай "Азбука здаровага ладу жыцця". Распрацаваныя заняткі па праекту дапамогуць дзецям не толькі авалодаць асновамі здаровага ладу жыцця, але і ў гульнёвай форме пазнаёміцца з алфавітам.
Мэта праекта: захаванне і ўмацаванне фізічнага, псіхічнага і духоўна-маральнага здароўя першакласнікаў.
Задачы праекта:
- фарміраваць навыкі здаровага ладу жыцця;
- выхоўваць у дзяцей беражлівыя адносіны да свайго здароўя;
- стварыць умовы для забеспячэння аховы здароўя вучняў;
- пашыраць кругагляд школьнікаў у галіне фізічнай культуры і спорту.