Арганізацыя работы ў першым класе па фарміраванню здаровага ладу жыцця

Уводзіны                               
       "Адзіная прыгажосць, якую я ведаю - гэта здароўе." Г.Гейнэ
У дзяцей слова "хворы" звязана з нечым дрэнным, непрыемным, а слова "здаровы" - з нечым радасным, добрым. Вядомы факт, што за перыяд навучання ў школе,  здароўе дзяцей парушаецца. Гэта абумоўлена тым, што большасць часу вучні праводзяць, седзячы за партамі. Адсюль - парушэнне зроку, асанкі, нізкая фізічная актыўнасць.
       Да здароўя дзяцей неабходна падыходзіць як да адзінства яго фізічнага, псіхічнага і духоўна-маральнага аспектаў. Аднак практыка сведчыць, што ў вучэбна-выхаваўчым працэсе асноўны ўплыў робіцца на фізічнае здароўе. На гэта накіраваны ўрокі фізкультуры, рухавыя перапынкі, фізкультхвілінкі. Значна меншая ўвага ўдзяляецца псіхічнаму і духоўна-маральнаму здароўю школьніка. Задача настаўніка пачатковых класаў - авалодаць усім арсеналам сродкаў, каб зрабіць здароўезберагальную дзейнасць максімальна эфектыўнай.
       У наш час і выхавацелі, і бацькі занепакоены праблемай здароўя дзяцей. Як зрабіць так, каб дзіця было здаровым? Як накіраваць яго на тое, што патрэбна сачыць за сваім целам, сваёй скурай, берагчы вочы, вушы, зубы? Як навучыць яго выконваць рэжым дня, клапаціцца аб сне і харчаванні? Як дапамагчы малышу зберагчы сябе ў свеце, поўным небяспекі?
       Галоўная задача - не ўкласці ў галаву дзіцяці суму пэўных ведаў і правіл, а дапамагчы яму задумацца аб сваім здароўі, выхоўваць у вучняў беражлівыя адносіны да ўласнага здароўя, навучыць іх асновам здаровага ладу жыцця.
       З прыходам у першы клас  у нашых вучняў істотна змяніўся іх рэжым дня. Школа стала для іх другім домам, у якім ёсць свае правілы і патрабаванні. Маніторынг стану здароўя першакласнікаў у 2008-2009 н.г. паказаў, што з 27 вучняў усе маюць асноўную групу здароўя па фізічнай культуры, хранічных захворванняў не выяўлена, і толькі два вучні (7,4%) прыйшлі ў школу са зрокавай паталогіяй. Першаступеннай задачай для нас, як настаўнікаў, стала захаванне і ўмацаванне здароўя нашых выхаванцаў на тым узроўні, з якім дзеці прыйшлі ў навучальную ўстанову.
       З гэтай мэтай у вучэбна-выхаваўчай рабоце мы акрэслілі для сябе наступныя накірункі па фарміраванню здаровага ладу жыцця:
- санітарна- гігіенічныя навыкі;
- культура харчавання;
- бяспека жыцця і здароўя;
- фізкультура і спорт;
- псіхалагічны клімат і здароўе;
- рэжым дня першакласніка.
Усе гэтыя накірункі мы аб'ядналі ў адзіны праект пад назвай "Азбука здаровага ладу жыцця".  Распрацаваныя заняткі па праекту дапамогуць дзецям не толькі  авалодаць асновамі здаровага ладу жыцця, але і ў гульнёвай форме пазнаёміцца з алфавітам.

Мэта праекта:   захаванне і ўмацаванне фізічнага, псіхічнага і духоўна-маральнага здароўя першакласнікаў.

Задачы праекта:
-        фарміраваць навыкі здаровага ладу жыцця;
-        выхоўваць у дзяцей беражлівыя адносіны да свайго здароўя;
-        стварыць умовы для забеспячэння аховы здароўя вучняў;
-        пашыраць кругагляд школьнікаў у галіне фізічнай культуры і спорту.
 

Конкурс "Островок"
Оборудование: обруч-островок, шары
В этом конкурсе мы сможем убедиться, насколько же дружные наши команды, в каждой из которых осталось по 5 участников. Ребятам нужно добежать до стойки, снять со стены шарик и стать на "островок". После того, когда все будут на "острове", шарики должны быть лопнуты  - это будет так называемый победный залп. Побеждает команда, показавшая лучший результат.
Слово жюри.

Конкурс "Воздушный футбол"
Оборудование: гимнастические палки, шары, обручи, стойки
При помощи гимнастической палки нужно по воздуху "донести" воздушный шарик и загнать его в ворота-кольцо. Побеждает та команда, которая "загонит" больше голов за 3 минуты.
Жюри объявляет результаты, после чего у каждой команды остается по 3 игрока.

Конкурс "Боулинг"
Оборудование: кегли, маленький мяч
Сейчас мы проверим меткость и ловкость наших ребят, каждому из которых дано по 3 попытки. Результаты всех суммируются. Та команда, которая сбила больше кеглей побеждает.
Слово жюри.

Конкурс "Властелин горы"
Оборудование: имитированная "гора", ласты, скакалка, флажки, труба, корона
Мы подошли к последнему испытанию. Остались сильнейшие игроки команд - самые быстрые, ловкие, меткие. И теперь нам предстоит узнать, кто же станет тем самым "Властелином горы". Только теперь я открою секрет того, почему же команды - победительницы конкурсов лишались своих флажков. Дело в том, что та команда, у которой их осталось меньше имеет больше шансов на победу, т.к. времени в последнем испытании ей потребуется гораздо меньше, чем той команде, у которой флажков много.
Итак, условия игры. В каждой команде осталось  по 2 игрока. Один из игроков должен поочередно перенести флажки в конец зала к "горе". И только после того, как он переправит  последний флажок, второй игрок имеет право бежать к "горе" в снаряжении (ласты и скакалка), забраться на нее, надеть корону "властелина горы" и протрубить в волшебный горн. Это значит, что команда победила. Обе команды начинают игру по свистку одновременно.
Жюри объявляет итоги игры. Награждаются обе команды грамотами первой и второй ступени. Под спортивный марш ребята покидают зал.



Дзяржаўная ўстанова адукацыі
" Навучальна-педагагічны комплекс Варнянскі яслі-сад-агульнаадукацыйная сярэдняя школа"
Hosted by uCoz