Элементарныя алгарытмы ацэньвання вучэбных дасягненняў вучняў па прыкладнай фармулёўцы пытанняў і заданняў
1 - 2 балы ( пазнаванне):
- Назваць...
- Паказаць...

3 - 4 балы (узнаўленне):
- Даць азначэнне...
- Саставіць слоўнік...
- Расказаць аб ...
- Зрабіць пераказ вучэбнага матэрыялу ...
- Паказаць на карце...
- Адрозніць...

5 - 6 балаў (узнаўленне на ўзроўні разумення):
- Паслядоўна апісаць...
- Вызначыць галоўнае і другараднае...
- Параўнаць, знайсці адрозненні...
- Правільна выкарыстаць тэрміны...
- Вызначыць адпаведнасць...
- Зрабіць малюнкі да зместу...
- Апісаць працэс...
10 НЕЛЬГА: ПАМЯТКА ПА СТЫМУЛЮЮЧАМУ АЦЭНЬВАННЮ ВЕДАЎ ВУЧНЯЎ
Нельга выстаўляць адзнаку нізкага ўзроўню:
  • па ўсіх прадметах усю першую чвэрць у 5-ых класах;
  • усю першую чвэрць ва ўсіх класах у пачатку вывучэння новага прадмета;
  • усю першую чвэрць вучням класа, у якіх упершыню пачаў працаваць настаўнік;
  • у першыя два тыдні месяца на пачатку навучальнага года ва ўсіх класах па ўсіх прадметах;
  • на першых двух уроках пасля канікул ва ўсіх класах па ўсіх прадметах;
  • у першы дзень пасля выхадных і святочных дзен ва ўсіх класах па ўсіх прадметах;
  • на наступны ўрок пасля адсутнасці вучня у класе;
  • у час кароткачасовай замены асноўнага настаўніка іншым настаўнікам;
  • калі ў вучня стаіць "незакрытая " нездавальняючая адзнанка па дадзенаму прадмету;

! Недапушчальна зніжэнне адзнакі і выстаўленне нездавальняючай адзнакі з мэтай пакарання вучня за парушэнне дысцыпліны, забытыя падручнікі, сшыткі, спартыўную форму і г.д.
7 - 8 балаў (прымяненне ведаў у знаёмай сітуацыі):
- Ахарактарызаваць..
- Суаднесці...
-Праверыць правільнасць (сцвярджэнняў, паняццяў, выказванняў)...
- Саставіць план...
- Апісаць...
- Падабраць падобнае (супрацьлеглае) ...
- Падабраць матэрыял, выдзеліць...
- Саставіць апавяданне з выкарыстаннем...

9 - 10 балаў (прымяненне ведаў, уменняў у змененай сітуацыі):
- Растлумачыць выказванні...
- Прывесці прыклады, якія паказваюць, даказваюць...
- Растлумачыць уплыў, прычыны...
- Устанавіць сувязь...
- Даць прагноз...
- Саставіць параўнальную характарыстыку, табліцу...
- Ахарактарызаваць ролю, асаблівасці...
- Пакзаць значэнне...
- Параўнаць... Зрабіць вывады, абагульнанні...
- Сфармуляваць свой пункт гледжання...
- Прааналізаваць, зрабіць вывады...
- Даказаць, даць ацэнку...
- Абагуліць...
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
" Навучальна-педагагічны комплекс Варнянскі яслі-сад-агульнаадукацыйная сярэдняя школа"
Hosted by uCoz